لیسه گیری خودرو

یکی از راه های از بین بردن خراش های عمیق به وجود آمده بر روی بدنه خودرو، لیسه گیری می باشد. عملیات لیسه گیری معمولا برای رفع خراش های عمیق و با گستره بالا صورت می گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

لیسه گیری خودرو چیست؟

ظاهر خودرو دارای رنگی یکدست می باشد و با یک خراش کوچک ممکن است آسیب ببیند. عدم رسیدگی به این آسیب های کوچک سبب می شود خودرو یکپارچگی خود را از دست بدهد و در نهایت آسیب های جبران ناپذیری را به بار می آورد. این موضع سبب می شود ظاهر خودرو زیبایی اولیه خود را از دست بدهد.

یکی از آسیب های مهم، ایجاد خراش و جراحات بر روی بدنه خودرو به هنگام تصادف می باشد که لازم است قبل از پولیش کاری خودرو رنگ بدنه حتما ترمیم شود. ترمیم این خراش و احیای رنگ بدنه خودرو به روش های مختلفی صورت می گیرد که یکی از این روش ها لیسه گیری ماشین و یا همان لیسه کشی است.

لیسه گیری خودرو با عناوین لیسه کشی و یا لیسه کاری هم شناخته شده است. در واقع می توان گفت به بخشی از عمل خش گیری خودرو گفته می شود. اگر نگاهی دقیق تر بیندازیم، بدنه اتومبیل به طور معمول از دو یا سه لایه فلز تشکیل شده است، که این لایه ها ممکن است در جریان تصادف دچار خراش و یا پارگی شوند. خراش در لایه اولیه اتومبیل یک خراش سطحی محسوب می شود که به سادگی می توان آن را برطرف کرد. اما در صورتی که خراش به لایه های دوم و یا سوم برسد اتومبیل دارای آسیب جدی شده است که برای رفع آن نیاز به استفاده ار خدمات یک نقاش حرفه ای دارید. رفع هر یک از خراش های روی بدنه خودرو دارای اصول خاص خود است که تنها از عهده نقاش حرفه ای برمی آید.

خدمات کارن فیکس

آنچه ما در کارن فیکس انجام می دهیم

رفع مات شدگی بدنه

با یک روش نه چندان سخت مشکل مات شدن چراغ های خودرو را رفع کنید

نانو سرامیک

پوشش نانو سرامیک بدنه خودرو جهت افزایش دوام رنگ و زیبایی ظاهری خودرو است.

دیتیلینگ خودرو

دیتیلینگ خودرو شامل صفرشویی تمامی بخش های خودرو اعم از پولیش و واکس و …

صافکاری و نقاشی

صافکاری بدون رنگ یک راه حل اساسی برای کاهش قیمت خودرو

هزینه لیسه گیری خودرو چقدر است؟

روند تکمیل لیسه گیری خودرو در بخش های پیشین به طور کامل شرح داده شد. اما قیمت و هزینه لیسه گیری خودرو بدون مشاهده سطح آسیب دیده امکان پذیر نمی باشد. قیمت لیسه گیری خودرو متناسب با اندازه خش های ایجاد شده می باشد. همچنین مدت زمانی که از آسیب گذشته است نیز در قیمت لیسه کشی تاثیر دارد.

با توجه به کد رنگ خودرو شما و مقدار رنگ برای ترمیم و پولیش کاری این قیمت می تواند متفاوت باشد. بنابراین قیمت خش گیری خودرو و یا لیسه گیری آن تا حد زیادی به نوع ماشین، میزان سطح آسیب دیده و ترک هایی که بر روی سطح بدنه خودرو بر جای گذاشته است، وابسته است.

چه زمانی به یک صافکار کاربلد برای لیسه گیری نیاز دارید؟

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که در اثر یک تصادف و یا برخورد به جایی، خش های ریز و درشتی بر روی رنگ بدنه خودرو ایجاد می شود. بی توجهی به این خش ها آسیب های گسترده ای را به همراه دارد. در صورتی که دارای یک خودرو لوکس و خارجی باشید این حساسیت چندین برابر می شود، چرا که نگران افت قیمت آن نیز هستید. این امر نیاز به یک فرد متخصص در زمینه لیسه گیری خودرو دارد که بتواند بدنه خودرو را احیا کند.

توجه داشته باشید برای انجام این کار، خودرو را به صافکاران تازه کار نسپارید. این عملیات نیازمند تجربه کافی در زمینه لیسه کشی خودرو می باشد و بهتر است از یک متخصص بهره ببرید تا خودرو شما آسیب جدی نبیند.

لیسه گیری خودرو

آیا لیسه گیری سبب افت قیمت خودرو می شود؟

اگر آسیب وارده به رنگ خودرو به گونه ای باشد که نیاز به صافکاری با رنگ باشد، در این حالت از قیمت خودرو کاسته می شود. اما این امر وابسته به عمق آسیب می باشد. در این مورد یک متخصص می بایست نظر خود را اعلام کند که آیا خراش وارده به عمق رنگ کم است یا زیاد.

در صورتی که خراش سبب آسیب دیدگی رنگ رویه شود و با یک لیسه گیری ساده بتوان مشکل را رفع کرد، این امر سبب افت قیمت نمی شود. باید به این نکته توجه داشته باشید که تفاوت رنگ کارخانه ای با رنگی که استفاده شده، جزء لیسه گیری محسوب می شود و اگر لیسه گیری کاملا تخصصی و درست انجام شود، ممکن است تاثیری بر روی قیمت خودرو نداشته باشد.

لیسه گیری خودرو

ثبت سفارش

مراحل لیسه گیری در کارنفیکس

صافکاری بدون رنگ

مراحلی که در لیسه گیری خودرو باید طی شود

همان طور که در بخش های پیشین بیان شد، در خشگیری و رفع خراش های عمیق خودرو، می توان از عملیات لیسه گیری استفاده کرد. زمانی که خودرو شما به هر دلیلی دچار آسیب و خراش عمیق شده است، متخصصین کارنفیکس در ابتدا محل خراش را با شوینده های مخصوصی تمیز می کنند تا کثیفی های آن به طور کامل رفع شود. سپس ناحیه ای که دچار خراش شده است را باید زیر نور آفتاب و یا زیر نور فرابنفش قرار دهند تا عمق و مساحت خراش را مشاهده کنند. در این مرحله کد رنگ خودرو نیز توسط متخصصین کارنفیکس تعیین می شود تا در نتیجه ی کار تفاوت رنگ مشاهده نشود.

اگر بخواهیم به صورت خلاصه عملیات لیسه گیری توسط مجموعه کارنفیکس را بیان کنیم، باید گفت این عملیات طی سه مرحله صورت می پذیرد. پس از مشخص نمودن نقطه آسیب دیده، در ابتدا این نقطه توسط میله های pdr به صورت صافکاری بدون رنگ ترمیم می شود. در مرحله دوم می بایست آستر زده می شود و در نهایت لیسه گیری صورت می پذیرد. در این حالت ضخامت رنگ بدنه با دیگر بخش های خودرو یکسان می گردد.

نکته: متاسفانه دیده شده است که برخی از صافکاران ناکاربلد در این مرحله از عمل لیسه گیری امتناع می کنند و با استفاده از دستگاه پولیش سعی بر پخش کردن اضافات رنگ خشک شده می کنند. این عمل باعث کدر شدن اطراف ناحیه خراش دیده می شود که زیبایی ظاهری خودرو را از بین می برد. از نظر متخصصین کارنفیکس این کار مناسب نیست و لیسه گیری جزئی از مراحل خشگیری خراش های عمیق می باشد.

چرا کارنفیکس؟

ترمیم رنگ بدنه خودرو پس از آسیب دیدگی و یا به عبارتی لیسه گیری جزو روندهایی است می بایست حتما توسط افراد کاربلد صورت پذیرد در صورت عدم رعایت برخی از اصول های لیسه گیری ممکن است رنگ بدنه خودرو به طور کامل از بین برود و چهره نامطلوبی را بر جای بگذارد. حساسیت این روند به قدری بالاست که صاحبین خودروهای لوکس برای اینکه به بدنه خودرو آن ها آسیبی نرسد و زیبایی ظاهری خود را از دست ندهد، به دنبال مراکز ماهر در این زمینه هستند.

کارنفیکس با سال ها تجربه زمینه لیسه گیری خودرو و در خدمات خودرو مانند صافکاری بدون رنگ، سرامیک خودرو و … توانسته است با اعتماد شما مشتریان عزیز به یکی از برندهای معتبر تبدیل شود. برای دریافت مشاوره و یا نوبت گیری می توانید با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید و با مشاورین ما در تماس باشید.

لیسه گیری خودرو

پولیش کاری پس از لیسه گیری

پس از اینکه عمل لیسه گیری بدنه خودرو به اتمام رسید، نوبت به پولیش ناحیه آسیب دیده می رسد. پولیش کاری در واقع یکی از مراحل نهایی عملیات خشگیری بدنه خودرو است. در این مرحله متخصصین با بهره گیری از پولیش های جامد قوی، اقدام به پولیش ناحیه خراش دیده می کنند. در مرحله پولیش کاری بدنه خودرو باید کاملا خشک باشد تا موادی که به کار می رود در فرورفتگی خراش پخش نشود که در این صورت زیبایی ظاهری خودرو از بین می رود.

یکی از دلایلی که کارنفیکس نسبت به دیگر مراکز خدمات خودرو برتر است، این است که برای مرحله پولیش کاری پس از لیسه گیری، متخصصین ما بر اساس نوع رنگ بدنه خودرو شما پولیش کاری را انجام می دهند تا آسیبی به رنگ بدنه خودرو شما وارد نشود. پس از انجام پولیش نوبت به واکس بدنه می رسد که در این مرحله متخصصین کارنفیکس بر اساس میانگین دمای هوا و نوع کاربری خودرو، واکس مناسب با خودروی شما را انتخاب می کنند. اما در حالت کلی می توان گفت تمامی واکس هایی که در مرحله نهایی عملیات خشگیری استفاده می شود، جزو دسته ی واکس های نرم محسوب می شوند.

سوالات متداول

لیسه گیری برای از بین بردن خراش های عمیق بر روی سطح بدنه خودرو می باشد. این کار در چندین مرحله صورت می پذیرد که همگی باهم با نام لیسه گیری شناخته شده است. مراحل این روند در مقاله به طور کامل شرح داده شده است.

هزینه لیسه گیری خودرو ثابت نمی باشد و به عوامل مختلفی بستگی دارد. از مهم ترین عوامل می توان به نوع خودرو، عمق خراش، رنگ خودرو، منطقه خراش دیده و … اشاره کرد.

بله پس از اتمام مرحله لیسه گیری می بایست عملیات پولیش کاری به صورت تخصصی انجام گردد. این روند نیازمند دانش و تخصص بالایی است.

این امر وابسته به نوع خراش و عمق آن می باشد. در صورتی که قطر بدنه کمتر شود و ضریب امنیت مسافران کاهش یابد عمل لیسه گیری می تواند سبب کاهش قیمت خودرو شود.

خیر در صورتی که از بتونه برای لیسه گیری استفاده نشود و خط و خش ها از بین بروند، جزء رنگ محسوب نمی شود.