رفع کدری چراغ های خودرو

چراغ های خودرو را می توان یکی از قطعات ایمنی در خودرو دانست. اما همانطور که می دانید اگر رفع کدری چراغ های خودرو انجام نشود با کاهش میدان دید روبرو هستیم و این عامل می تواند خطر رخدادهای خطرناک را افزایش دهد.

چرا چراغ های خودرو کدر می شود؟

چراغ ها نیز مانند دیگر قطعات خودرو به مرور زمان عیوبی در آن ها رخ می دهد که کدری یکی از این موارد است و بایستی نسبت به رفع کدری چراغ های خودرو اقدام کرد. در واقع خیلی کم پیش می آید که خودرویی کمتر از سه سال با این مشکل روبرو شود. اما می توان گفت خودروهایی که به مدت طولانی در معرض نور خورشید هستند و یا اینکه برای خودرو از چراغ های غیر استاندارد استفاده شده است، سریعتر با این معضل روبرو می شوند و می بایست نسبت به رفع کدری چراغ های خودرو خود اقدام کنند.

یکی از نکاتی که در رابطه با رفع کدری چراغ های خودرو کمتر از همه مورد توجه قرار می گیرد این است که افراد شستشوی خودرو خود را زمانی انجام می دهند که چراغ های خودرو روشن است و یا اینکه در برابر نور خورشید قرار گرفته و چراغ ها دمای بسیار بالایی پیدا کرده است. این موضوع سبب می شود چراغ های خودرو شما با سرعت بالاتری کدر شود. بهترین راه حل این است که تا قبل از سرد شدن طلق و کاسه اقدام به شستشوی خودرو خود نکنید.

خدمات کارن فیکس

آنچه ما در کارن فیکس انجام می دهیم

رفع مات شدگی بدنه

با یک روش نه چندان سخت مشکل مات شدن چراغ های خودرو را رفع کنید

نانو سرامیک

پوشش نانو سرامیک بدنه خودرو جهت افزایش دوام رنگ و زیبایی ظاهری خودرو است.

دیتیلینگ خودرو

دیتیلینگ خودرو شامل صفرشویی تمامی بخش های خودرو اعم از پولیش و واکس و …

صافکاری و نقاشی

صافکاری بدون رنگ یک راه حل اساسی برای کاهش قیمت خودرو

انواع کدری چراغ های خودرو

کدری چراغ های خودرو شما تا حدی به نوع خودرو وابسته است. خودروها از چراغ های مختلفی استفاده می کنند. در این میان خودروهای قدیمی که از رفلکتورهای شیشه ای استفاده می کنند فرایند کدر شدن آن ها اندکی دیرتر رخ می دهد. اما این مورد را نیز در نظر داشته باشید که این چراغ ها آسیب پذیر بوده و نور زیادی را نیز پخش نمی کنند.

در خودروهای جدیدتری که روانه بازار شده است، به جای شیشه از طلق با مواد PET استفاده می شود که در مقایسه با شیشه انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد. همچننی چراغ های افترمارکت و یا اسپرتی نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرند که مقاومت کمتری در مقابل کدری دارند.

چراغ هایی که کدر می شوندو نیاز به رفع کدری چراغ های خودرو دارند، به رنگ زرد متمایل می شوند و بر اساس تجربیات کارنفیکس می توان گفت هرچه کدری متمایل به رنگ زرد باشد، این کدری در زمان کمتری رخ داده است و مواد مصرف شده برای تولید قطعه کاسه چراغ کیفیت کمتری داشته است.

راه های جلوگیری از روند کدری چراغ های خودرو

عموما افراد بدون اطلاعات قبلی از تینر و یا دیگر مواد الکلی برای رفع کدری چراغ های خودرو استفاده می کنند. این موضوع رابطه مستقیمی با کاهش عمر قطعات دارد. بعضا دیده شده پس از استفاده از مواد الکلی از سمباده نیز استفاده می کنند که آسیب به چراغ های خودرو را چندین برابر می کند.

از مواردی که سبب می شود به رفع کدری چراغ های خودرو نیازی نداشته باشید این است که هنگام شستشو باعث نفوذ آب درون کاسه چراغ نشوید. در این حال بخاراتی درون کاهس تشکیل می شود که خود یکی از گزینه ها برای کدری چراغ است. برای جلوگیری از این کار می توانید درپوش های چراغ در محل خود را بگذارید.

همچنین اگر خودروی شما به صافکاری و یا رنگ کاری نیاز داشت، به فرد مورد اعتمادی مراجعه کنید که حین رنگ کاری شیشه های خودرو را کثیف نکند. شما عزیزان برای صافکاری، سرامیک خودرو، کاور بدنه و دیتیلینگ خودرو و دیگر خدمات مربوط به خودرو می توانید به کارنفیکس مراجعه کنید.

چه خودروهایی قابلیت رفع کدری چراغ های خود را دارند؟

برای خودروهای لوکس خارجی می توان گفت این امر از نان شب هم واجب تر است و تاثیر بسیار زیادی بر روی ظاهر خودرو دارد. این امر به این دلیل است براقیت چراغ ها تاثیر بسیار زیادی بر روی خریدار بعدی دارد. اما توجه داشته باشید در صورتی که این روند به درستی انجام نشود ممکن است باعث شود اجرای مجدد آن با مشکل مواجه شود و یا حتی اماکن اجرای مجدد وجود نداشته باشد. بنابراین توصیه ما این است که رفع کدری چراغ های خودرو خود را به دست یک متخصص بسپارید و در دوره های منظمی اقدام به رفع کدری چراغ های خودرو بکنید.

رفع کدری چراغ های خودرو

ثبت سفارش

رفع کدری چراغ های خودرو چگونه انجام می شود؟

برای رفع کدری چراغ های خودرو روش های مختلفی وجود دارد اما اصولی ترین روش آن که در بیشتر مراکز استفاده می شود نیاز به مواد خاصی دارد و عملیاتی شبیه به پولیش نرم داد. توجه داشته باشید در اجرای این عملیات و رفع کدری چراغ های خودرو می توان از مایع ظرف شویی نیز برای رفع کدری سطحی استفاده کرد.

مراحل رفع کدری چراغ های خودرو

  1. پس از تهیه لوازم مورد نیاز برای رفع کدری چراغ های خودرو، برای شروع می بایست بدنه و چراغ ها را با یک شوینده معمولی بشویید. استفاده از شوینده قوی ممکن است به بدنه خودروی شما آسیب برساند بنابراین یک شوینده معمولی را برای این کار انتخاب کنید تا نقاط تیره و خط و خش ها را پیدا کنید.
  2. پیش از اینکه سنباده کشی را شروع کنید بهتر است چراغ های خودرو را از بدنه جدا کنید و یا اینکه به کناره های آن چسب بچسبانید. در ادامه با استفاده از سنباده تمامی خط و خش های اضافی روی چراغ خودرو را می توانید از بین ببرید. توجه داشته باشید که یک سنباده با ریزترین سطح را انتخاب کنید.
  3. پولیش کاری برای از بین بردن تیرگی و رفع کدری چراغ های خودرو به کار می رود. برای این کار با استفاده از پولیش و یک پارچه نرم یا مایکروفایبر می توانید سطح خودرو را پولیش بزنید. بهتر است 10 دقیقه به طور مداوم عمل پولیش کاری را انجام دهید.
  4. پس از اینکه مرحله ی پولیش کاری به اتمام رسید با استفاده از اسپری نانو می توانید کثیفی های روی چراغ را از بین ببرید. قبل از اینکه از اسپری استفاده کنید حتما از تمیز و خشک بودن چراغ خودرو اطمینان حاصل کنید و در نهایت روی تمامی سطح چراغ اسپری نانو بزنید.
  5. در مرحله آخر از رفع کدری چراغ های خودرو بهتر است از چسب محافظ ماوراء بنفش استفاده کنید. این چسب در ابتدای خریداری خودرو از کمپانی، روی چراغ خودرو وجود دارد ولی به مرور زمان از بین می رود و می بایست آن را تمدید کرد.

بهترین تعمیرگاه برای رفع کدری چراغ های خودرو کجاست؟

همانطور که در بخش های پیشین نیز اشاره شد، رفع کدری چراغ های خودرو صرفا برای رسیدن به ظاهری بهتر نیست و این امر در ایمنی خودرو نیز کاملا دخیل می باشد. همچنین در صورتی که قصد فروش خودروی خود را داشته باشید خریداران بیشتری جذب خودروی شما می شوند. چرا که دیدن چراغ های براق دلچسب تر از دیدن چراغ های زرد شده و کثیف است که میدان دید در شب را نیز کاهش می دهد.

اگر به بازار قطعات خودرو سر زده باشید متوجه می شوید قطعه ای که امروز خریداری کرده اید، فردا باید با قیمت دوبرابر خریداری کنید. نوسان بازار قطعات خودرو سبب شده است که کوچکترین صدمه به خودرو هزینه های بسیار هنگفتی را به همراه داشته باشد. اما یکی از روش هایی که با پرداخت هزینه ی بسیار پایین می توانید از هزینه های بسیار بالا جلوگیری کنید، رفع کدری چراغ های خودرو می باشد.

رفع کدری چراغ های خودرو

رفع کدری چراغ های خودرو چگونه انجام می شود؟

برای رفع کدری چراغ های خودرو روش های مختلفی وجود دارد اما اصولی ترین روش آن که در بیشتر مراکز استفاده می شود نیاز به مواد خاصی دارد و عملیاتی شبیه به پولیش نرم داد. توجه داشته باشید در اجرای این عملیات و رفع کدری چراغ های خودرو می توان از مایع ظرف شویی نیز برای رفع کدری سطحی استفاده کرد.

در بخش های پیشین اشاره کردیم که شستن خودرو را به زمانی موکول کنید که چراغ های خودرو سرد است. این موضوع در مورد رفع کدری چراغ های خودرو نیز صادق است و بایستی به هنگام سرد بودن چراغ ها انجام شود. در صورتی که زردی بیش از حد بود می توانید از خمیر دندان نیز برای براقیت چراغ ها استفاده کنید.

پارچه و یا مایکروفایبر و یا یک اسفنج مرطوب را به خمیردندان آغشته کنید و به صورت دایره ای رو سطح چراغ بکشید. پس از پنج دقیقه اقدام به آبکشی سطح چراغ کنید.

متخصص اجرای دیتلینگ با استفاده از مواد مخصوص رفع کدری، پولیش، سمباده ۲۰۰، ۴۰۰، ۸۰۰ و ۳۰۰ و چسب محافظت کننده از اشعه ماوراء بنفش مراحل اجرای رفع کدری را به صورت تخصصی‌تر انجام می‌دهد. شیوه استفاده از سنباده و نحوه انتخب آن برای هر محل نیاز به تخصص و تجربه دارد و حتی زمان‌بندی استفاده از پولیش پس از سنباده هم بسیار مهم است. اجرای پولیش‌کاری چراغ هم نیازمند دستگاه اوربیتالی است تا به سطح براقی از چراغ دست پیدا کنیم. در نهایت و در پایان کار از اسپری محافظ ماوراء بنفش برای افزایش عمر چراغ استفاده می‌کنیم.

دلایل کدر شدن چراغ خودرو چیست؟

عموما چراغ خودروهایی که از کمپانی خریداری می شود با یک پلاستیک از جنس پلی کربنات پوشانده می شود که استحکام بسیار بالایی دارند وپس از گدشت چندین سال کدر و تیره می شوند. اما همه می دانیم که یکی از المان های زیبایی خودرو چراغ های آن می باشد. در صورتی که چراغ ها کدر و تار شود تاثیر زیادی بر کیفیت نور خودروی شما و زیبایی آن خواهد داشت. کدر شدن مانع عبور درست نور می شود و در نتیجه شب هنگام ممکن است فضا را به درستی برای شما روشن نکند.

زرد و کدر شدن چراغ ها امری عادی است و به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. یکی از دلایل اصلی این است که چراغ های خودرو از شیشه نیست و از جنس طلق های پلاستیکی است. قرار گرفتن این طلق های شیشه ای به ومدت مداوم روبروی نور خورشید باعث کدر شدن آن ها می شود.

آلودگی هوا از دیگر دلایل کدر شدن و تیرگی چراغ های خودرو است. رسیدگی نکردن به چراغ های خودرو، نشستن گرد و غبار بر روی آن نیز به مرور زمان چراغ هایی کدر و تار را به همراه دارد. در نتیجه طلق ها فاسد می شوند و شفافیت اولیه خود را از دست می دهند.