کاور بدنه خودرو

با ورود خودروهای لوکس و گران قیمت به بازار، زیبایی بدنه خودرو و نگهداری از آن از اهمیت ویژه ای یافت. عوامل مختلفی مانند نور خورشید، گرد و غبار، فضله حیوانات و … موجب کدر شدن سطح ماشین و ایجاد خط و خش روی آن می شود. به همین سبب نگهداری از بدنه خودرو به یک امر مهم میان صاحبین خودرو تبدیل شده است. پیش از این از پولیش برای براق کردن سطح خودرو استفاده می شد و کاربرد بسیار گسترده ای داشت، ولی با پیشرفت علوم نانو، کاور خودرو برای محافظت بدنه از آسیب ها و ضربه های احتمالی روی کار آمد. در حال حاضر می توان گفت بدنه خودرو جزو گزینه های پرطرفدار برای نگهداری از بدنه خودرو می باشد.

کاور بدنه خودرو چیست؟

از جمله کاربردهای کاور بدنه خودرو می توان به ایجاد طرح فانتزی بر روی بدنه خودرو و تغییر دز ظاهر آن، محافظت از بدنه در برابر عوامل خارجی مانند خط و خش و آفتاب سوختگی، رطوبت، زنگ زدگی، ضربات سطحی، باران اسیدی و … اشاره کرد. با وجود خیل کاربرد کاور بدنه خودرو، این سوال در ذهن خوانندگان شکل می گیرد که آیا کاور بدنه خودرو دارای معایب و ضعف هایی نیز می باشد؟ برای دریافت پاسخ سوال تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

جنس کاور خودرو از چیست؟

کاور بدنه خودرو برای اولین بار توسط شرکت تیونینگ برای خودروهای لوکس و مدرن مورد استفاده قرار گرفت. با گذشت زمان این کاور به بازار عمومی نیز راه پیدا کرد. کاور بدنه خودرو با ایجاد یک پوشش پلاستیکی از جنس پلی وینیل کلراید (PVC) بر روی بدنه موجب زیبایی و افزایش کیفیت سطح بدنه خودرو می شود. برخی از کاورهای بدنه خودرو اب گریز هستند و با چسباندن آن ها بر روی شیشه خودرو دیگر نیازی به برف پاک کن ندارید.

خدمات karenfix

آنچه ما در کارن فیکس انجام می دهیم

رفع مات شدگی چراغ های خودرو

با یک روش نه چندان سخت مشکل مات شدن چراغ های خودرو را رفع کنید

نانو سرامیک

پوشش نانو سرامیک بدنه خودرو جهت افزایش دوام رنگ و زیبایی ظاهری خودرو است.

دیتیلینگ خودرو

دیتیلینگ خودرو شامل صفرشویی تمامی بخش های خودرو اعم از پولیش و واکس و …

صافکاری و نقاشی

صافکاری بدون رنگ یک راه حل اساسی برای کاهش قیمت خودرو

معایب کاور بدنه خودرو

  • اجرای کاور بدنه خودرو توسط شخصی که مهارت کافی ندارد سبب می شود هنگام نصب بر روی بدنه خودروی شما خراش ایجاد شود.
  • اگر نصب به درستی صورت نپذیرد ظاهر خودرو خراب می شود.
  • نصب اشتباه کاور باعث جمع شدن آب زیر آن و زنگ زدگی می شود.
  • اگر از جنس مرغوبی برای کاور خودرو استفاده نکنید شاهد لکه های سفیدیی در لبه ها و اطراف کاور خواهید بود.
  • در صورتی که چندین سال به طور مداوم از کاور استفاده کنید، چسب کاور سفت شده و هنگام جدا کردن رنگ فابریک خودرو را نیز از بدنه جدا می کند.
  • در صورت استفاده مداوم ممکن است چسب کاور بر روی بدنه خودرو بماند و ظاهر خودرو را زشت جلوه دهد.
  • کاور بدنه خودرو ضخامت کمی دارد و در برابر ضربات شدید مقاوم نمی باشد.
  • به علت محدودیت عرض رول ها ممکن است در قسمت هایی از بدنه دو روکش در کنار هم به صورت لب به لب قرار بگیرند که نمای بدی را ایجاد می کند.
  • گرمای زیاد باعث فرسودگی و سخت شدن کاور خودرو می شود و پس از چند سال جدا کردن آن از سطح بدنه خودرو سخت تر است.

مزایای کاور بدنه خودرو

  • کاور بدنه خودرو می تواند خودرو را در برابر عوامل محیطی حفظ کند و مقاومت آن را در برابر ضربات بالا ببرد.
  • زیبایی و درخشندگی یکی دیگر از مزیت های کاور می باشد.
  • اگر از نوع خوب و مناسب کاور استفاده شود خاصیت آبگریزی دارند و مایع بر روی بدنه سر میخورد و روی بدنه لکه ای نمی ماند.
  • یکی دیگر از مزایای کاور بدنه خودرو استفاده از آن برای تزیین و تغییر ظاهر ماشین می باشد که رنگ منحصر به فردی را به خوردو می بخشد که قیمت آن نسبت به رنگ کردن ماشین ارزانتر است.
  • دوام بیشتر کاور خودرو نسبت به رنگ های عادی
  • عدم پرداخت چندین باره هزینه واکس و پولیش
  • تمیز کردن خودرو، پس از استفاده از کاور بدنه خوردو بسیار راحت تر است.
  • کاور بدنه خودرو علاوه بر زیبایی بدنه خودرو لایه ای محافظ برای رنگ فابریک خودرو می باشد.
  • این پوشش حتی اگر شروع به خراب شدن هم کند به راحتی قابل تعویض می باشد.

خداحافظی با برف پاک کن!

پوشش ‌کاور بدنه، یک پلیمر مایع است که مانند کاور روی بدنه خودرو کشیده می شود و با رنگ خودرو پیوند برقرار کرده و لایه ای آب گریز یا هیدروفوب (Hydrophobe) را ایجاد می کند. این مواد برای ترکیب شدن با رنگ خودرو باید با متریال بی‌رنگ و نسبتا مات پایه سرامیکی ترکیب شوند.

استفاده از کاور خودرو تنها محدود به بدنه خودرو نمی باشد. بلکه از این نوع کاور برای بدنه هواپیما و حتی لوازم منزل نیز استفاده می شود. علاوه بر این یکی از گزینه های پرکاربرد کاور خودرو، استفاده روی شیشه خودرو است. با توجه به خاصیت آبگریزی کاور، دیگر نیازی به برف پاک کن نیست و دید راننده مختل نمی شود.

کاور بدنه خودرو

ثبت سفارش

انواع کاور بدنه خودرو

کاورها با توجه به وجود و یا عدم وجود رنگدانه ها به دسته کلی رنگی و بی رنگ تقسیم بندی می شوند. کاورهای بی رنگ در رنگ بدنه خودرو تغییری ایجاد نمی کنند و تنها برای محافظت از بدنه خودرو به کار می روند. به همین سبب می توان گفت کاورهای بی رنگ استحکام بیشتری نسبت به کاورهای رنگی دارند. کاورهای رنگی که مقاومت پایین تری دارند، زیبایی ظاهری را به خودروی شما می بخشند. با استفاده از این کاورها تنها در عرض چند ساعت می توان رنگ خودرو را عوض کرد.

شما چه نوع کاوری انتخاب می کنید؟

کاور رنگی مات

کاورهای مات در میان علاقه مندان به کاور خودرو از محبوبیت قابل توجهی برخوردار است. در این نوع کاور از رنگدانه های مات استفاده می شود و جلوه خاصی را به خودروی شما می دهد. توجه داشته باشید در کاور مات از هیچ گونه ماده شیمیایی استفاده نمی شود و درنتیجه بدنه خودروی شما آسیبی نمی بیند.

کاور رنگی کاستوم

این نوع کاور کمی گرانتر از بقیه کاورها می باشد و در نهایت خودرو شما را بسیار خاص و منحصر به فرد می کند. کاور کاستوم تریم طلایی و هفت رنگ دارد که بنا به سلیقه می توانید از آن استفاده کنید و یک خودروی لوکس برای خود بسازید.

کاور رنگی براق

این نوع کاور به کسانی پیشنهاد می شود که قصد تیون کردن اتومبیل خود را ندارند و تنها می خواهند از مزایای یک کاور خودرو بهره مند شوند. رنگدانه هایی که در این نوع کاور به کار رفته است مانند رنگدانه های پوسته بیرونی اغلب خودروها می باشد.

کاور بدنه ماشین

مجموعه های بسیاری در سطح شهر وجود دارند که خدمات کاور بدنه خودرو را انجام می دهند. همانطور که در بخش های بالا اشاره شد، کسی که کاور بدنه خودرو شما را انجام می دهد می بایست بسیار حرفه ای باشد تا آسیبی به خودرو شما وارد نشود و روکش به خوبی روی بدنه خودرو قرار گیرد.

مجموعه کارن فیکس متشکل ار یک کادر حرفه ای و با تجربه می باشد که خدمات کاور بدنه خودرو را انجام می دهد. کاورهایی که در این مجموعه عرضه می شود دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و از تنوع بسیاری برخوردار هستند. با کارن فیکس می توانید رنگ خودروی خود را به دلخواه تغییر دهید. در این مجموعه علاوه بر کاور بدنه خودرو، می توانید از خدماتی مانند سرامیک خودرو و صافکاری بدون رنگ نیز بهره مند شوید.

پولیش یا کاور بدنه خودرو؟

هر دو نوع پوشش برای براقیت و تمیزی بدنه به کار می روند. اما تفاوت فاحشی که میان این دو نوع کاور وجود دارد در نوع پیوند با رنگ بدنه خودرو می باشد.

پولیش برای افزایش براقیت یک لایه از رنگ خودرو را برمی دارد و درنتیجه باعث نازک شدن بدنه خودرو می شود.

کاور بدنه خودرو از فناوری نانو الهام گرفته است؛ بدین صورت که شیارهای ریز بدنه را پر می کند و یک لایه جدید ایجاد می کند که باعث افزایش ضخامت بدنه می شود. به همین دلیل می توان گفت کاور بدنه علاوه بر براقیت و تمیزی باعث محافظت از بدنه نیز می شود.

a188

پولیش

a189

کاور بدنه

a192

نانو سرامیک

a190

کاور بدنه

نانو سرامیک یا کاور بدنه خودرو

کاور بدنه خودرو نسیت به پوشش نانو سرامیک از درخشندگی کمتری برخوردار است. کاورهای بدنه خاصیت آب گریزی ندارند و پس از گذر زمان ممکن است طیف رنگی آن ها تغییر کند. در صورتی که کاور بدنه آسیب جدی ببیند دیگر قابلیت ترمیم ندارد و می بایست به طور کامل تعویض گردد.

اگر اقدام به حذف کاور بدنه از روی خودرو کنید ممکن است سطح ماشین آسیب جدی ببیند. کاور بدنه خودرو نسبت به پوشش نانو سرامیک از قیمت بالاتری برخوردار است.

پوشش حفاظتی کاور بدنه ضخیم تر از نانو سرامیک است و در نتیجه نسبت به ضربه مقاوم تر است. رنگی که برای کاور بدنه به کار می رود دارای ترکیبات شیمیایی است و در صورتی که ساییده شود خود را ترمیم می کند. برجسته ترین ویژگی نانو سرامیک ها خاصیت آبگریزی آن می باشد که آن را متمایز ساخته است.

کاور بدنه پلاستیکی یا روکش pvc؟

نوعی دیگر از کاور بدنه، کاور پلاستیکی می باشد که در چند سال اخیر برای خودروهای لوکس بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. کاور بدنه پلاستیکی عموما برای تغییر رنگ و محافظت از بدنه خودرو استفاده می شود. با استفاده از این نوع کاور بدنه می توان رنگ بدنه خودرو را به دلخواه تغییر داد.

مزیت کاور pvc برای خودروهایی است که رنگ خودرو فرسوده شده است و نیاز به رنگ آمیزی دارد. از آنجایی که رنگ آمیزی هزینه بسیار بالایی دارد، کاور pvc جایگزین مناسبی است. کاور pvc به راحتی قابل جدا شدن است و خودروی شما را در برابر نور آفتاب، مواد شیمیایی و خراش های سطحی محافظت می کند.

کاور pvc در مقابل دما و تابش مستقیم نور خورشید تغییر رنگ می دهد و رنگ کدری به خود می گیرد. همچنین گرما باعث فرسودگی و سخت شدن کاور می شود که پس از چند سال جدا کردن آن از بدنه خودرو سخت می شود. از نظر مشتریان این نوع کاور ضخامت چندانی ندارد که در برابر ضربات ناشی از سنگ ریزه و خراش مقاومت کند.

a191

کاور بدنه

a193

روکش pvc

علاقه مندان به کاور بدنه خودرو بخوانند!

یکی از نکات مهم در مورد نصب کاور خودرو نحوه نگهداری از آن ها می باشد. اسید، فشار بالای آب و حرارت زیاد از جمله اسیب هایی است که موجب کاهش عمر کاور خودروی شما می شود. قبل از شروع به نصب، لوازمی که مانع چسبیدن صحیح کاور به بدنه خودرو می شود را حذف کنید.

ورق کاور خودرو را به هیچ وجه نچرخانید. چرا که برخی از روکش های رنگی جهت دار هستند و با تغییر جهت در ظاهر خودرو مشخص می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاور بدنه ماشین و دریافت هزینه کاور کردن ماشین می توانید با شماره های درج شده تماس بگیرید.

روکش بدنه ماشین در تهران

مجموعه های بسیاری در سطح شهر وجود دارند که خدمات کاور بدنه خودرو را انجام می دهند. همانطور که در بخش های بالا اشاره شد، کسی که کاور بدنه خودرو شما را انجام می دهد می بایست بسیار حرفه ای باشد تا آسیبی به خودرو شما وارد نشود و روکش به خوبی روی بدنه خودرو قرار گیرد.

مجموعه کارن فیکس متشکل ار یک کادر حرفه ای و با تجربه می باشد که خدمات کاور بدنه خودرو را انجام می دهد. کاورهایی که در این مجموعه عرضه می شود دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و از تنوع بسیاری برخوردار هستند. با کارن فیکس می توانید رنگ خودروی خود را به دلخواه تغییر دهید.

آنلاین قیمت بگیرید

  • کاور بدنه خودرو وارداتی می باشد و نمی توان یک قیمت مشخصی برای آن در نظر گرفت. همچنین با توجه به کیفیت هر کاور، قیمت آن ها با یکدیگر متفاوت است. از دیگر گزینه هایی که به طور مستقیم بر قیمت کاور خودرو تاثیر می گذارد، نوع خودروی شما می باشد که ابعاد و اندازه خودرو در مقدار استفاده از کاور تاثیرگذار است. شما عزیزان برای دریافت قیمت می توانید با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید و با مشاورین ما در این مورد مشورت کنید.

کاور رنگ خودرو

کاور رنگ خودرو یا ماشین که به این ppf نیز گفته می شود معنای روکش حفاظتی از جنس پلیمر است که بر روی بدنه خودرو نصب می‌شود. این روکش معمولاً شفاف یا بی رنگ است و باعث حفاظت از رنگ و بدنه خودرو در برابر عوامل زیان‌بار مانند خط و خش، ضربه، اشعه UV و باران اسیدی می‌شود. این کاور بدنه می‌تواند به صورت جزئی یا کامل بر روی بدنه خودرو نصب شود و همچنین به دلیل شفافیت آن، قابلیت حفظ ظاهر طبیعی و رنگ اصلی خودرو را نیز داراست. به همین دلیل، این روش برای حفظ ارزش خودرو و جلوگیری از خراب شدن ظاهر آن، بسیار مفید است.

کاور رنگ خودرو را می بایست در مجموعه های معتبری انجام دهید تا از نتیجه کار اطمینان داشته باشید. اگر قصد کاور کردن ماشین خود را دارید می توانید همین حالا با شماره های درج شده تماس بگیرید و با مجموعه کارن فیکس در تماس باشید. همچنین شما عزیزان می توانید نمونه کارهای این مجموعه را در وب سایت کارن فیکس مشاهده کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید.