صافکاری بدون رنگ

در دنیای متغیر بازار امروز می توان گفت خودرو نیز به نوعی سرمایه تبدیل شده است. افزایش روز افزون قیمت خودرو نشان می دهد که می توان با مراقبت از خودرو، در صورت لزوم آن را به قیمت بالاتری فروخت. بنابراین می بایست به مراتب بیشتر از هر کالای دیگری مراقب خودروی خود باشید؛ زیرا خودرو یک وسیله نقیله است که ممکن از هر لحظه دچار ایراد و یا آسیب شود.

صافکاری بدون رنگ چیست؟

با معرفی بهترین مرکز صافکاری بدون رنگ با دستگاه در خدمت شما هستیم. تصادف یکی از اجتناب ناپذیرترین اتفاقاتی است که سبب وارد شدن ایراد به خودروی شما می شود. تصادف همانند شمشیر دو لبه است و هر دو طرف دچار ضرر می شوند. بنابراین اگر شما بهترین راننده نیز باشید و در تصاذف مقصر نباشید باز هم ممکن است با این مشکل مواجه شوید.

یکی از اساسی ترین دلایل افت قیمت خودرو این است که خودرو رنگ ثانویه داشته باشد. در این حالت شاهد کاهش قیمت خودروی خود خواهید بود. آیا راه حلی برای رفع این مشکل وجود دارد؟ صافکاری بدون رنگ یک راه حل اساسی برای حل این مشکل است که با استفاده از آن می توانید از کاهش قیمت خودروی خود جلوگیری کنید.

یکی از شاخه های تعمیر ماشین که طرفداران بسیار زیادی دارد، صافکاری می باشد که مربوط به بدنه و ظاهر خودرو می باشد. در حالت کلی می توان گفت صافکاری به مجموعه خدماتی گفته می شود که برای تعمیر و ترمیم بدنه خودرو شما انجام می شود. صافکاری به دو صورت می تواند انجام شود.

  • صافکاری با رنگ
  • صافکاری بدون رنگ

همانطور که از نام این دو دسته پیداست، تفاوت آن ها در رنگ شدن بدنه خودرو شما می باشد. صافکاری عملی بسیار دقیق و حساس است. گاهی ممکن است اسیب وارد شده به خودروی شما بسیار زیاد باشد و در هنگام تصادف رنگ بدنه خودوری شما رفته باشد. در این حالت صافکار پس از فرایند صافکاری و تعمیر بدنه خودرو، آن را به یک نقاش می سپارد تا خودروی شما را رنگ آمیزی کند. ولی گاهی ممکن است آسیب وارد شده جدی نباشد و بتوان با صافکاری بدون رنگ خودرو را ترمیم کرد. این کار با استفاده از لوازم خاصی صورت می پذیرد که در ادامه در این مورد به بحث و بررسی می پردازیم. با کارنفیکس https://karenfix.com/ همراه باشید.

خدمات صافکاری بدون رنگ کارن فیکس

آنچه ما در کارن فیکس انجام می دهیم

رفع مات شدگی چراغ خودرو

با یک روش نه چندان سخت مشکل مات شدن چراغ های خودرو را رفع کنید

نانو سرامیک

پوشش نانو سرامیک بدنه خودرو جهت افزایش دوام رنگ و زیبایی ظاهری خودرو است.

دیتیلینگ خودرو

دیتیلینگ خودرو شامل صفرشویی تمامی بخش های خودرو اعم از پولیش و واکس و …

صافکاری و نقاشی

صافکاری بدون رنگ یک راه حل اساسی برای کاهش قیمت خودرو

صافکاری بدون رنگ با دستگاه

صافکاری بدون رنگ با دستگاه یکی از روش هایی است که همه صافکارها نمی توانند به خوی از پس ان بربیایند. بنابراین در ابتدا می بایست یک صافکار معتبر و متخصص پیدا کنید که بتوان تشخیص داد خودروی شما با صافکاری بدون رنگ قابل تعمیر است و یا اینکه به رنگ آمیزی نیاز دارد.

معمولا در تصادف های کوچک که بخشی از بدنه ممکن است دچار تورفتگی و یا برآمدگی شود شما ممکن است به صافکاری نیاز داشته باشید. در این حالت رنگ ماشین از بین نمی رود و می توان خودروی شما را بدون رنگ آمیزی نیز به حالت اولیه بازگرداند. اما در تصادف های شدید که رنگ بدنه خودرو آسیب می بیند صافکار مجبور است که قسمتی از اتومبیل را با رنگ آمیزی ترمیم کند.

در این فرم از صافکاری، قطعات خودرو بدون نقاشی مجدد ترمیم می شوند؛ از همین رو در صافکاری مجدد قطعه ی آسیب دیده سبب افت قیمت خودروی شما نمی شود. از طرفی در صافکاری بدون رنگ معمولا از متدهایی استفاده می شود که زمان کمی را به خود اختصاص دهد. در نتیجه خودروی شما با سرعت بالاتری تعمیر می شود. شما عزیزان می توانید برای صافکاری بدون رنگ با دستگاه خودروی خود با شماره های مندرج تماس حاصل نمایید و راهنمایی های لازم را از مشاورین ما کسب کنید.

صافکاری بدون رنگ چه تاثیری بر قیمت خودرو دارد؟

افت قیمت خودروی تصادفی به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم ترین آن ها خسارتی است که به بدنه خودرو وارد می شود. به طوری که برای محاسبه قیمت نهایی یک خودور تصادفی، تعمیر بخش های فنی، بازسازی مجدد و رنگ کاری که توسط تعمیرکار انجام می شود، نقش تعیین کننده دارند.

افت قیمت در خودروهای مختلف متفاوت است. یک خودروی مدل پایین که به دلیل آفتاب سوختگی و وجود خط و خش دور رنگ شده است در مقایسه با خودروی مدل بالا، افت قیمت کمتری دارد. معمولا افت قیمت در قسمت های رنگ شده خودرو به این دلیل است که با گذشت زمان ممکن است قسمت های رنگ شده ترک بردارد و یا دچار دو رنگی شود که تاثیر بسزایی در زیبایی ظاهری خودرو دارد.

اگر برای خرید و یا فروش خودرو اقدام کرده باشید حتما متوجه شده اید که هنگام کارشناسی خودرو از تمامی روش ها برای بررسی میزان رنگ شدگی خودرو استفاده می کنند. چرا که کوچکترین رنگ شدگی نیز در قیمت خودرو موثر است و سبب افت قیمت خودرو می شود.

هزینه صافکاری بدون رنگ

صافکاری بدون رنگ با دستگاه دارای مزایای بسیاری است ولی معایبی نیز می تواند داشته باشد و نباید همیشه برای ترمیم قطعات و نواحی آسیب دیده از آن استفاده کرد. در بسیاری از مواقع صافکاری بدون رنگ نیاز به استفاده از لیسه به مقدار زیاد دارد که این موضوع سبب می شود بر روی بدنه خودروی شما ناهمواری های مختلفی ایجاد شود. همچنین در صورتی که عمق آسیب دیدگی بالا باشد، صافکار باید از مقدار زیادی پولیش استفاده کند که این موضوع بع رنگ خودروی شما آسیب می زند و ممکن است سبب کدری و رنگ پریدگی رنگ بدنه خودرو شود.

باید بدانید که صافکاری بدون رنگ با دستگاه تنها زمانی ارزشمند است که اثر موج را بر بدنه خودرو بر جای نذارد. پدیدار شدن موج که در راستای  به هم خوردن بالانس و ضخامت رنگ حاصل‌شده، کیفیت ترمیم بدنه را خدشه‌دار کرده و این مورد می‌تواند با رنگ‌نکردن قطعه آسیب دیده به راحتی پدیدار‌ شود. از همین رو لازم است صافکاری بدون رنگ زمانی صورت پذیرد که بهترین نتیجه را بتوان با آن بدست آورد. بهتر است قبل از اقدام به صافکاری با مشاورین کارن فیکس مشورت های لازم را انجام دهید.

در صورتی که هزینه صافکاری بدون رنگ را برای خودرو خود نمی دانید می توانید با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید و محدوده هزینه را دریافت کنید. البته مهم ترین گزینه در مورد مشخص شدن هزینه صافکاری بدون رنگ این است که میزان صدکه وارد شده به خودرو مشخص شود

ثبت سفارش

مراحل صافکاری بدون رنگ

در تصادفات پس از مراجعه به صافکاری برای درست کردن نقاط آسیب دیده، شخص صافکار با توجه به شدت ضربه می بایست نسب به تعویض قطعه، صافکاری بدون رنگ و یا صافکاری با رنگ تصمیم بگیرد. در حالت کلی اگر ضربه به حدی نباشد که به ورق و رنگ آسیب وارد شود و تنها در بدنه خودرو فرورفتگی ایجاد شده باشد، این مشکل اصطلاحا با تقه گریسی حل می شود. این روش یکی از مرسوم ترین و قدیمی ترین روش ها برای صافکاری بدنه خودرو است که با چرب کردن بدنه توسط گریس و در نهایت صاف کردن ورق با برخی از ابزارآلات انجام می شود.

علاوه بر تقه گریسی، روش حرارتی و با استفاده از نور خورشید نیز جزو روش هایی است که برای صافکاری بدون رنگ مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از هر یک از این روشه ها با توجه به میزان خرابی توسط صافکار تعیین می شود. صافکاری بدون رنگ دارای مراحلی است که می بایست به ترتیب طی شود.

صافکاری بدون رنگ

مراحلی که در صافکاری بدون رنگ باید طی شود

  1. در ابتدا می بایست قطعات اضافی جدا شود. صافکار باید قطعاتی مانند گل پخش کن بر روی گلگیر و یا رودری ها بر روی درب ها را باز کند تا زمانی که بتواند دسترسی کامل به نقطه آسیب دیده داشته باشد. سپس سطح داخلی بدنه را با استفاده سمباده و آب به طور کامل تمیز و صیقلی کند تا ضربه های لازم را به دقیق ترین حالت ممکن به بخش های مورد نیاز وارد کند.
  2. جهت وارد کردن ضربه به نقطه آسیب دیده بایستی چکش خواری آن بخش را افزایش داد تا بیشترین تاثیر را بتواید دریافت کنید. به همین جهت بخشی که نیاز به صاف کردن دارد را از طریق شعله مستقیم در پشت قطعه گرم می کنیم تا روی ورق نرم شده و خاصیت چکش خواری آن افزایش یابد. در ادامه می توان با وارد کردن ضرباتی بدنه را به فرم صحیح برساند.
  3. با اجرای مرحله دوم بر روی بدنه موج هایی ایجاد می شود. در این مرحله می بایست بدنه را در مقابل نور خورشید قرار داد و شروع به موج گیری کرد. موج گیری از موج های درشت به سمت موج های ریز با استفاده از مشتی ها، قالب تنه مخصوص صافکاری بی رنگ و یا انواع فنرها با شکل و اندازه مختلف انجام می شود.
  4. پس ازموج گیری بخش صاف شده، وسایل و قطعات مجددا روی خودرو بسته و الگو می شود. صافکاران کارن فیکس در این مرحله قطعات دیگر را نیز مورد بررسی قرار می دهند تا در نهایت یک کار تمیز تحویل مشتری دهند. چرا که ممکن است برخی از قطعات مانند گوشه سینی چراغ ها در اثر ضربه کج شده باشند، به همین دلیل میزان کاری قطعات از اهمیت بالایی برخوردار است.
  5. اگر خودرو خود را به یک متخصص خبره سپرده باشید در نهایت پس از مراحل صافکاری، به قلم گیری خودرو شما می پردازد. مثلا ممکن است بخشی از ورق خودرو تا خورده باشد یا در اثر برخورد تکه های کوچکی از رنگ خودرو به صورت قطره ای ریخته شده باشد. برای اینکه ظاهر کار تمیز باشد، صافکار این بخش ها را قلم گیری می کند. در واقع در این مرحله رنگ خودرو را ساخته و یا لیسه و یا فلم موی مخصوص بخش های مورد نظر را رنگ میزند. پس از خشک شدن، بخش های قلم گیری شده با سمباده بسیار نرم باید تراشیده شود تا رنگ قلم گیری با رنگ بدنه هم سطح شود و سپس آن قطعه به طور کامل پولیش گردد.

مرکز صافکاری بدون رنگ در تهران

ابزار صافکاری بدون رنگ چیست؟

2.

میله های pdr

یکی از متنوع ترین ابزارها برای صافکاری بدون رنگ محسوب می شود از این میله ها درواقع به عنوان اهرم استفاده می شود که به پشت محل تورفتگی فشار وارد می کنند.

1.

مشتی و قالب تنه

مشتی دارای یک سطح صاف و یا منحنی است که در پشت بدنه خودرو قرار می گیرد  مشتی ها ادر انواع و اشکال مختلف وجود دارد که برای بخش های مختلف بدنه به کار برده می شوند

4.

ابزار چوبی

بدون رنگ می توان به دسته چوبی چکش اشاره کرد دلیل کارایی بسیار زیاد این ابزار بافت چوبی آن است که می تواند مقدار نیروی لازم برای صافکاری بدون رنگ را ایجاد کند.

3.

تگرگ کش چسبی

با استفاده چسب، گیره هایی که بر روی دستگاه قرار دارد به بخش فرو رفته خودرو می چسبد و با اعمال نیرو توسط صافکار فرورفتگی رفع می شود.

نکاتی که برای صافکاری باید به آن توجه کنید

از آنجایی که در کشور ایران مرسوم است که برای هر قطعه تعویضی از بدنه، هرچقدر هم که مانند قطعه اورجینال آن تعمیز تعمیر شده باشد، هزینه هنگفتی هنگام فروش کم می شود. بهتر است این موضوع را هنگام صافکاری و تعویض قطعات در نظر داشته باشید.

اکثر صافکاران خبره و ماهر صافکاری بدون رنگ را به شما پیشنهاد می دهند مگر اینکه قسمتی از بدنه خودرو شکافته شده باشد و نتوان با صافکاری بدون رنگ آن را ترمیم کرد.

صافکارانی که تبحر خاصی در صافکاری بدون رنگ دارند، در صورتی که رنگ ریختگی قطعه کم باشد خود اقدام به ترمیم و لکه گیری می کند تا کار بی نقص تحویل داده شود.

چگونه به نوع صافکاری پی ببریم؟

کارشناسی بدنه خودرو نیاز به مهارت خاصی دارد که می بایست حتما توسط کارشناس خبره با نگاهی دقیق و تیزبینانه انجام شود. معمولا این کارشناسی با توجه به انعکاس غیر منظم جریان نور مشخص می شود. همچنین کارشناسان موج های ریز و درشتی که در اثر وارد شدن ابزارآلات صافکاری ایجاد شده است را می توانند تشخیص دهند و شما را از وضعیت بدنه خودروی مورد نظر آگاه کنند.

در برخی مواقع می توان با استفاده از دستگاه های مخصوص میزان ضخامت رنگ را در بخش های مختلف اندازه گیری کرد. خودروها دارای یک ضخامت بسیار کم از رنگ اصلی می باشند. در صورتی که صافکاری با رنگ باشد، اختلاف ضخامت با دستگاه قابل تشخیص است.

در صورتی که می خواهید با چشم غیر مسلح رنگ خوردگی خودرو را تشخیص دهید می بایست بخش های زیر را بررسی کنید.

بررسی لبه های کاپوت، صندوق و درب ها یکی از مطمئن ترین راه هاست. برای این کار کافیست موم لبه درب و کاپوت را بررسی کنید. درب فابریک کارخانه دارای موم خاصی است که در صورت صافکاری می بایست موم کنده شود.

با استفاده از نور چراغ قوه نیز می توان رنگ خوردگی را تشخیص داد. در صورتی که نور را به بدنه خودرو بتابانید ممکن است رنگ خودرو در نقاطی کدر شود و یا کنتراست آن متفاوت باشد. در رنگ های متالیک و روشن می توانید این کار را با زاویه 160 درجه انجام دهید.

بررسی لگیر از دیگر روش ها است. گلگیر یکی از قطعاتی است که بیشترین تعویض و رنگ شدگی را دارد. برای بررسی این بخش پیچ های متصل شده با شاسی خودرو را بررسی کنید. این پیچ ها نباید آچارخوردگی داشته باشند.

با بررسی لبه های زیرین دستگیره خودرو می توان به نکات قابل توجهی دست یافت. پیچ های متصل کننده دستگیره به بدنه را چک کنید. ممکن است رنگ پاشیدگی، کدری یا اثر بتونه را در این بخش مشاهده کنید.

بررسی سیم هایی که از دربها و گلگیر می گذرند را نیز فراموش نکنید. روی سیم ها ممکن است اثر پاشیدگی رنگ مشاهده شود، بدین طریق می توانید پی بررید که احتمالا آن ناحیه ضربه دیده و یا رنگ شدگی صورت گرفته است.

صافکاری درب ماشین بدون رنگ

یکی از مهم ترین بخش های بدنه خودرو درب آن است که ممکن است حتی در تصادفات جزئی نیز دچار خرابی شود و نیاز به ترمیم داشته باشد. در برخی از تصادف های شهری به رنگ درب بدنه خودرو آسیبی وارد نمی شود و می توان آن را بدون نیاز به نقاشی ماشین با استفاده از میله ترمیم کرد. اما می بایست به یک فرد متخصص مراجعه کنید. برای صافکاری درب ماشین بدون رنگ می توانید همین حالا با شماره های درج شده تماس بگیرید و به مجموعه کارن فیکس مراجعه کنید.

4 دیدگاه در “صافکاری بدون رنگ

  1. ممدوحی گفت:

    سلام کارتون عالیه مرسی از مجموعه تون

  2. رستمی گفت:

    صافکاری بدون رنگ النترا انجام می دین؟ هزینه ش حدودا چقده؟

    1. سلام وقت بخیر. بله انجام میدیم. تماس بگیرین. قیمت بستگی به میزان صدمه داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *