دسته‌بندی نشده

صافکاری فرورفتگی درب خودرو

اگر که نیاز به صافکاری فرورفتگی درب خودرو دارید، ادامه بحث امروز را از دست ندهید. خودرو از بخش ها، قسمت ها و قطعات مختلفی تشکیل شده است. بخش های خودرو به جز بخش سیستم فنی، به دو قسمت داخلی خودرو و قسمت خارجی یا بدنه خودرو تقسیم می شود. قسمت های مختلف خوردو هر کدام به دلیلی خاص از اهمیت بالایی برخوردار است که در مورد بدنه و قسمت خارجی خودرو، اهمیت به دو دلیل زیبایی، و بحث ایمنی می باشد. یکی از قسمت های بدنه و بخش خارجی خودرو هم، درب های آن می باشد. از همین رو این که درب خودرو از وضعیت سلامتی و زیبایی خوبی برخوردار باشد از اهمیت بالایی برخوردار است. برای این که با درب خودرو، صافکاری فرورفتگی درب خودرو، روش صافکاری درب خودرو، موج گیری درب خودرو، هزینه صافکاری فرورفتگی درب خودرو و… بیشتر آشنا شوید، در ادامه بحث صافکاری بدون رنگ هم همراه کارن فیکس بمانید.

روش صافکاری درب خودرو

قبل از این که در مورد صافکاری فرور رفتگی درب خودرو یا روش صافکاری درب خودرو صحبت کنیم، بهتر است که کمی با خود درب خودرو آشنا شویم. در زمان نگاه کردن به خودرو اولین قسمتی که جلب توجه می کند قطعاً درب آن است. درصورت عدم محافظت اصولی از درب خودرو، با کوچکترین آسیبی ضربه خواهد دید و خش برمی ‌دارد به همین دلیل خودرو زیبایی خود را از دست می دهد. البته در نظر داشته باشید مشکل داشتن درب، موجب ایجاد خطر نیز خواهد شد. به همین دلیل باید نکات مهم در ارتباط با آن را بررسی کنید و لوازم ضروری جهت محافظت از آن را تهیه نمایید. همچنین در صورت آسیب رسیدن به آن باید بلافاصله با استفاده از روش صافکاری درب خودرو و موج گیری درب خودرو، با پرداخت هزینه صافکاری فرورفتگی درب خودرو در مراکز خودرویی معتبری مثل کارن فیکس اقدام نمایید.

صافکاری فرورفتگی درب خودرو

صافکاری فرورفتگی درب خودرو

صافکاری فرورفتگی درب خودرو

برای انجام صافکاری فرورفتگی درب خودرو از روش صافکاری درب خودرو های مختلفی می توانید استفاده نمایید که یکسری از آن ها را در قسمت پایینی با هم مشاهده می کنیم. اما در کل توصیه می شود به دلیل اهمیت بالای در، کار ترمیم آن را به افراد متخصص، مثل صافکاران مجموعه خودرویی کارن فیکس بسپارید.

صافکاری فرورفتگی درب خودرو با لوله باز کن: علاوه بر به جریان انداختن دوباره آب، می‌توانید تورفتگی‌های کوچک و حتی متوسط اتومبیل خود را ترمیم کنید. فقط کافی است مقداری آب روی لوله باز کن و تورفتگی بریزید و شروع به فشار دادن و بیرون کشیدن کنید تا تورفتگی صاف شود.

استفاده از آبجوش برای صافکاری فرورفتگی درب خودرو: اگر گلگیر از جنس پلاستیک باشد، حتی اگر آن را از خودرو جدا کنید، باز هم به دلیل سخت و محکم بودن پلاستیک، صاف کردن فرورفتگی کار دشواری خواهد بود. برای حل این مشکل مقداری آبجوش روی فرورفتگی بریزید. به محض انجام این کار از پشت به فرورفتگی ضربه بزنید تا مثل اول صاف شود.

استفاده از سشوار و اسپری هوای فشرده برای صافکاری فرورفتگی درب خودرو: برای این کار ابتدا قسمت فرورفته را با بالاترین دمای سشوار گرم می‌کنید، این کار باعث منبسط شدن پلاستیک می‌شود؛ سپس اسپری هوای فشرده را به‌صورت برعکس گرفته و همان نقطه را اسپری کنید. منقبض شدن پلاستیک به دلیل سرمای زیاد هوای فشرده باعث بیرون زدن فرورفتگی می‌شود.

استفاده از یخ خشک برای صافکاری فرورفتگی درب خودرو: یخ خشک که عاملی خنک کننده محسوب می‌شود، در بیرون آوردن تورفتگی‌ها نیز کاربرد دارد. تنها زمانی که دستکش محافظ در دست دارید، یک تکه یخ خشک را بر روی تمام نقاط تورفتگی آنقدر حرکت دهید تا صدای بیرون آمدن و صاف شدن تورفتگی را بشنوید. تا حاصل شدن نتیجه از یخ خشک استفاده کنید.

استفاده از جاروبرقی و سطل برای صافکاری فرورفتگی درب خودرو: تنها وسایل موردنیاز یک سطل، جاروبرقی و مقداری چسب نواری است. ابتدا باید ته سطل یک سوراخ کوچک ایجاد کنید و سپس سطل را روی تورفتگی چسب کنید. لوله جاروبرقی را روی سوراخ سطل قرار دهید و جارو را روشن کنید. اگر فرورفتگی خیلی عمیق نباشد، مکش و خلأ ایجاد شده فرورفتگی را برطرف می‌کند.

صافکاری فرورفتگی درب خودرو

صافکاری فرورفتگی درب خودرو

استفاده از چسب حرارتی برای صافکاری فرورفتگی درب خودرو: یک راه ایمن برای برطرف کردن فرورفتگی‌های بزرگ، استفاده از قطعات کوچک چوبی، میخ و یک تفنگ چسب حرارتی است. برای این کار از دو طرف چوب‌ها میخ رد کنید، ته هر چوب را آغشته به چسب کنید و به اطراف تورفتگی‌ها بچسبانید. این کار را آنقدر تکرار کنید تا تمام تورفتگی را پوشش دهید. سپس صبر کنید تا چسب خشک شود و آنگاه چوب‌ها را یکی یکی از خودرو جدا کنید تا فرورفتگی از بین برود.

استفاده از میله بلند فلزی و ضربه زدن برای صافکاری فرورفتگی درب خودرو: وقتی یک فرورفتگی روی بدنه ماشین ایجاد می‌شود، علاوه بر اینکه بدنه به داخل فرو می‌رود، گوشه‌های اطراف فرورفتگی به سمت بالا خم می‌شوند و چیزی شبیه به یک آتشفشان کوچک پدید می‌آید. یک صافکار حرفه‌ای برای ترمیم بدون رنگ فرورفتگی، از هر دو طرف روی آن کار می‌کند. با استفاده همزمان از یک میله فلزی در زیر و یک ابزار چوبی یا لاستیکی برای ضربه زدن در بالا، می‌توان به کلی از شر فرورفتگی خلاص شد.

استفاده از ابزار مخصوص برای صافکاری فرورفتگی درب خودرو: اگر از هیچ‌کدام از روش‌های بالا نتیجه مطلوب حاصل نشد، می‌توانید ابزار مخصوص رفع فرورفتگی را امتحان کنید. اگر مایلید هر کاری را امتحان کنید و همچنین نمی‌خواهید از ابزار زیادی در خانه نگه‌داری کنید، یک جعبه‌ابزار پی دی آر تهیه کنید.

موج گیری درب خودرو

این را هم در بحث صافکاری فرورفتگی درب خودرو باید بدانید که صافکاری تنها زمانی برای شما ارزشمند می باشد که اثر موج بر بدنه خودرو جای نگذارد. پدیدار شدن موج که در راستای به هم خوردن بالانس و ضخامت رنگ به وجود آمده است کیفیت ترمیم بدنه را خدشه دار می کند و می تواند با رنگ نکردن قطعه آسیب دیده به راحتی پدیدار شود. از همین رو در زمان سپردن خودروی خود برای صافکاری، حتما از کیفیت موج گیری درب خودروی مرکز مورد نظر خود مطمئن شوید. جالب است بدانید که کیفیت موج گیری متخصصین مجموعه خودرویی کارن فیکس زبانبزد خاص و عام است.

هزینه صافکاری فرورفتگی درب خودرو

امید است مباحث عنوان شده در طی بحث صافکاری فرورفتگی درب خودرو مثل صافکاری فرورفتگی درب خودرو، روش صافکاری درب خودرو، موج گیری درب خودرو، هزینه صافکاری فرورفتگی درب خودرو و… برای شما مفید و کاربردی بوده باشند. بدیهی است که با توجه به تکنولوژی به کار رفته در روش صافکاری پی دی آر و میزان مهارت مورد نیاز صافکار، قیمت بالاتری در قیاس با سایر روش های صافکاری و تعمیر بدنه خودرو دارند. از این رو معمولا چنین روشی را برای خودروهای گران قیمت یا قر شدگی های وخیم، به کار می گیرند. در نهایت هم این را باید گفت که بدنه اتومبیل ها در صورت آسیب دیدن نیازمند متخصصین صافکاری برای تعمیر بدنه خودرو می باشد. یکی از بهترین مراکز خودرویی که انجام صافکاری بدون رنگ خودرو های خارجی یکی از خدمات اصلی اش می باشد و شما برای ترمیم خودروی خارجی تان می توانید به آنجا مراجعه فرمایید، مجموعه خودوریی کارن فیکس می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *