مقالات

بهترین روش موتورشویی خودرو کدام است؟

بهترین روش موتورشویی خودرو کدام است؟

در این بخش می خواهیم با بهترین روش موتورشویی خودرو آشنا شویم. همانطور که می دانید مهم ترین بخش خودرو موتور آن است که به خودرو قدرن حرکت می دهد. بنابراین حفظ سلامت و نظافت آن بسیار مهم است. این بخش از خودرو نیز همانند دیگر بخش ها نیاز به تمیز کردن و شستشو دارد. یک موتور تمیز حین کار کردن کمتر داغ می کند و سریع تر خنک می شود. از طرفی با داشتن یک موتور تمیز راحت تر می توانید خودرو خود را سرویس کنید. این تمیزی خودرو زمانی که موتور خودرو شما نقصی پیدا کرده نیز به شما کمک خواهد کرد و سریعتر می توانید آن را عیب یابی و تعمیر کنید.

هنگامی که موتور خودرو به مدت طولانی تمیز نمی شود، آلودگی ها و جرم هایی بر روی آن تشکیل می شود که همین جرم می تواند به عنوان عایق حرارتی عمل کند و از خنک شدن موتور شما در حین کار کردن جلوگیری کند. بالا رفتن دما نیز سبب استهلاک موتور شده و ممکن است به آن آسیب وارد کند. همچنین در نظر داشته باشید که چربی و رسوب قرار گرفته بر روی بدنه خودرو از مشتقات نفتی می باشد و قابلیت اشتعال دارد. این موضوع در داخل کاپوت خودرو که پر از قطعات الکترونیکی است، بسیار نگران کننده می باشد. همین امر سبب می شود به دنبال یافتن بهترین روش موتورشویی خودرو باشیم. در این مقاله با کارنفیکس همراه باشید تا بهترین روش موتورشویی خودرو را برای شما بیان کنیم.

یک نکته مهم: تحقیقات نشان می دهد خودروهایی که موتور تمیزی دارند مصرف سوخت کمتری نسبت به دیگر خودروها دارند و سرعت آن ها نیز بهبود داشته است. همچنین در صورتی که تمامی بخش های خودرو و به خصوص موتور آن تمیز باشد، هنگام فروش خودرو نمای بهتری خواهد داشت. طبیعی است که یک موتور کثیف و پر از چربی منظره جالبی را برای خریدار نخواهد داشت.

مراحل شستشوی موتور خودرو در منزل

پیش از اینکه به بیان بهترین روش موتورشویی خودرو بپردازیم، می خواهیم مراحل شستشوی موتور خودرو در منزل را برای شما بیان کنیم. با ما همراه باشید.

در مرحله اول از شستشوی خودرو موتور خودرو را اندکی گرم کنید. بعنی بگذارید موتور به مدت یک دقیقه به صورت درجا کار کند.

در مرحله دوم کابل های باتری را جدا کنید به این صورت که اول کابل قطب منفی و سپس کابل قطب مثبت را جدا کنید.

سپس بخش های برقی موتور را می بایست با یک پلاستیک بپوشانید تا از بروز احتمالی خطر جلوگیری شود. همچنین بایستی روی ورودی هوا و کاربراتور را با فویل آلومینیومی و یا پلاستیکی بپوشانید.

در مرحله چهارم شستن موتور خودرو شروع می شود. می بایست با یک برس یا فرچه پلاستیکی جرم های روی سطح موتور را پاک کنید.

دو فنجان مایع شستشو را با آب مخلوط کنید و با برس محلول را بر روی سطح موتور بکشید و موتور را کاملا با ماده شوینده خیس کنید و در نهایت شلنگ آب را به صورت پرفشار بر روی سطح موتور بگیرید.

نکته: یکی از ایرادات شستن موتور خودرو با آب این است که آب ممکن است به درون درزها و سوپاپ ها نفوذ کند، خشک کردن این بخش ها بسیار دشوار است و از طرفی ممکن است سبب آسیب رسیدن به خودرو شود.

کسب اطلاعات بیشتر: بهترین برندهای نانوسرامیک خودرو چیست؟

معایب موتورشویی خودرو با آب

  1. استفاده از آب برای نظافت موتور خودرو ضررها و صدمات زیادی بر آن تحمیل خواهد کرد .قطعات الکترونیکی در برابر آب حساس هستند و باقی ماندن رطوبت بعد از شستشو ممکن است باعث خرابی و سوختن آنها شود.
  2. برخی قطعات از قبیل سیستم تزریق سوخت، شمع‌ها، کویل، ABS، دلکو و سنسورهای الکتریکی ممکن است در اثر فشار آب ضربه ببینند.
  3. از آنجایی که در روش های معمول برای از بین بردن جرم قرار گرفته بر روی موتور ناگزیر استفاده از دستمال یا وسیله دیگر هستیم ممکن است باعث ضربه وارد شدن به بخشهای حساس موتور و یا جداشدن بعضی اتصالات شویم.
  4. استفاده از مواد شوینده شیمیایی نامناسب ممکن است باعث تشکیل رسوب بر روی بدنه موتور و آسیب دیدن آن شود.
  5. پسابی که در این روش بر جای میماند بسیار بیشتر از موتورشویی با بخار است.
  6. مدت زمانی که در این روش برای موتور شویی صرف می شود بیشتر از روش موتورشویی با بخار است.
بهترین روش موتورشویی خودرو کدام است؟

بهترین روش موتورشویی خودرو کدام است؟

بهترین روش موتورشویی خودرو، بخار خشک

یکی از بهترین روش موتورشویی خودرو  را می توان نظافت موتور با بخار خشک می باشد. شستشو با بخار خشک دارای برخی از ویژگی ها می باشد که آن را برای موتورشویی ایده آل کرده است. برخی از ویژگی ها به شرح زیر می باشند:

بخار گازی شکل است و در نتیجه باعث نفوذ به تمامی قسمت های غیر قابل نفوذ نیز می گردد و کمترین کثیفی را بر روی بدنه موتور بر جای می گذارد.

با استفاده از بخار خشک دیگر نیازی به استفاده از مواد شیمیایی ندارید. اما در صورت استفاده از مواد استاندارد نتیجه ی بهتری خواهید گرفت.

بخار حرارت بسیار بالایی دارد و در نتیجه باعث ذوب شدن چربی های باقی مانده بر روی بدنه موتور می شود و به بهترین شکل آن را تمیز می کند.

شستشوی موتور با بخار بر سرعت نظافت شما می افزاید و دیگر نیازی نیست زمانی را به خشک کردن بدنه موتور بپردازید.

شستشو به روش بخار خشک کاهش هزینه ها را به همراه خواهد داشت، چرا که زمان شستشو کمتر می شود و مواد شوینده و آب نیز مصرف نمی کند. بهترین روش موتورشویی خودرو.

بهترین روش موتورشویی خودرو، نانو

موتورشویی با نانو نیز جزو بهترین روش موتورشویی خودرو محسوب می شود. در واقع مواد موتورشویی خودرو کاملا با قطعات خودرو شما سازگار است و به بهترین شکل می تواند موتور خودرو شما را عاری از هرگونه آلودگی و کثیفی کند. کلیه خدمات موتور شویی خودرو با بهترین مواد شوینده انجام می شود که بدون دخالت دست انسان می باشد.

در موتورشویی نانو از چه موادی استفاده می شود؟

همانطور که بیان شد موتورشویی نانو جزو بهترین روش موتورشویی خودرو محسوب می شود. این مواد بدون ایجاد هیچ گونه خوردگی بر روی سطح موتور تمامی آلودگی ها و چربی ایجاد شده بر روی موتور را تمیز می کند. مواد موتورشویی در این روش در واقع حلالی است که به راحتی رسوبات را در خود حل می کند. در آخر این مواد حل شده با مواد نانو را با دستمال نانو کاملا از روی موتور جدا می کنند.

آیا مواد نانو به رنگ موتور خودرو آسیب می زند؟

یکی از عمده ترین نگرانی های مشتریان موتورشویی این است که مواد نانو به رنگ موتور خودرو آسیب بزند و سبب سیاه شدن و یا رنگ پریدگی آن شود. موادی که برای موتورشویی خودرو به روش نانو استفاده می شود مخصوص استفاده در دستگاه های موتورشویی، قطعه شویی و سرسیلندرشویی می باشد و کاملا مناسب برای قطعات آلومینیومی، چدن، فولاد، آهن، برنج و مس می باشد. در نتیجه هیچ گونه خوردگی بر روی سطح موتور خودرو ایجاد نمی کند.

جمع بندی

بهترین روش موتورشویی خودرو کدام است؟

بهترین روش موتورشویی خودرو کدام است؟

در بخش های پیشین در مورد سه روش موتورشویی با آب، بخار و نانو به بحث و بررسی پرداختیم. همانطور که بیان شدن موتورشویی با آب یکی از روش های پرخطر می باشد که ممکن است به قطعات الکترونیکی خودرو آسیب وارد کند و چاره ای جز تعویض قطعات نخواهید داشت. در نتیجه ی این امر هزینه های زیادی را می بایست متقبل شوید. اما در دو روش دیگری که بیان جزو بهترین روش موتورشویی خودرو  می باشند. شما عزیزان برای موتورشویی خودرو خود و یا صفرشویی آن می توانید به شماره های درج شده تماس حاصل نمایید و از متخصصین ما بخواهید در این مسیر شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *