مقالات

مزایا و معایب نانو سرامیک خودرو

مزایا و معایب نانو سرامیک خودرو

برای کسانی که هنوز نسبت به مفید بود روکش سرامیکی خودرو تردید دارند دانستن مزایا و معایب نانو سرامیک خودرو اهمیت دارد. در این مقاله با ما همراه باشید تا با فواید و مزایا و معایب نانو سرامیک خودرو بیشتر آشنا شوید.

طبیعتا هنگامی که خودروی جدیدی می خریم رنگ و زیبایی آن در چشم ما خودنمایی می کند و همه ی ما مشتاقیم این زیبایی همیشگی باشد و از دیدن آن لذت ببریم. بدین منظور روکش نانو سرامیکی خودرو وارد بازار شده است تا بتوانید با استفاده از این پوشش زیبایی و درخشندگی بدنه خودرو خود را دائمی کنید.

سرامیک خودرو نه تنها ظاهر خودرو را چندین پله ارتقا می دهد بلکه از آسیب رسیدن به بدنه خودرو شما نیز جلوگیری می کند. به همین دلیل می توان گفت پوشش نانو سرامیک خودرو یکی از بهترین روش ها برای محافظت از بدنه خودرو می باشد. اگر علاقه مند به دانستن مزایا و معایب نانو سرامیک خودرو و قیمت آن هستید، تا انتهای این مقاله با کارنفیکس همراه باشید.

روکش نانو سرامیکی خودرو چیست؟

به طور قطع می توان گفت پوشش نانو سرامیک خودرو یکی از بهترین روش ها برای حفاظت از بدنه خودرو می باشد. با استفاده از این پوشش می توانید بدنه خودرو را در برابر آلودگی های محیطی موجود در هوا و خط و خش حفظ کنید. حتما برای شما هم جالب است که بدانید یک پلیمر مایع بتواند تا این حد زیبایی و درخشندگی خودرو شما را حفظ کند و مانند یک کاور برای شما عمل کند.

سرامیک خودرو پلیمر مایعی است که پس از استفاده مانند یک لایه شفاف بدنه خودرو شما را می پوشاند و آن را از هر گونه آسیب سطحی حفظ می کند. با استفاده از این روکش می توانید سطح خودرو خود را پس از چندین سال استفاده، همانند روز اول حفظ کنید. روکش سرامیک خودرو در واقع رنگ خودرو را زنده می کند. مزایا و معایب نانو سرامیک خودرو.

مزایا و معایب نانو سرامیک خودرو

مزایا و معایب نانو سرامیک خودرو

انواع سرامیک خودرو

پیش از اینکه به بیان مزایا و معایب نانو سرامیک خودرو بپردازیم می خواهیم شما را با انواع سرامیک خودرو آشنا کنیم. این روزها یکی از جذاب ترین موضوعاتی که توسط طراحان خودرو مورد بررسی قرار گرفته است، سرامیک خودرو می باشد. یکی از ویژگی هایی که یک سرامیک خودرو می تواند داشته باشد ویژگی نانو بودن آن است. اگر برای بدنه خودرو از سرامیک با کیفیتی استفاده شود، خودرو مورد نظر در برابر آلودگی های مختلف، گرد و غبارهای فراوان و خط و خش های سطحی در امان بوده و درخشندگی و زیبایی اولیه خود را حفظ خواهد کرد. مزایا و معایب نانو سرامیک خودرو.

سرامیک پلیمری

یکی از بهترین انواع سرامیک هایی که برای مقاوم کردن بدنه خودرو استفاده می شود، سرامیک پلیمری است. این سرامیک به گونه ای بر روی بدنه خودرو قرار می گیرد که گویی قسمتی از بدنه خودرو است و به سختی قابل تشخیص می باشد. از برترین ویژگی های سرامیک پلیمری این است که در صورت استفاده به راحتی از روی بدنه خودرو از بین نمی رود و ماندگاری بالایی دارد.

سرایم کوارتزی

دومین نوع سرامیک خودرو می توان به سرامیک کوارتزی اشاره کرد که برای مقاوم سازی بدنه خودرو در برابر خط و خش استفاده می شود. این نوع سرامیک نیز مقاومت بسیار بالایی دارد و از ویژگی های آن می توان به مقاومت بالا در برابر خط و خش، ماندگاری بالا و افزایش زیبایی بدنه خودرو اشاره کرد.

سرامیک هیبریدی

سرامیک هیبریدی از ترکیب دو سرامیک پلیمری و کوارتزی ساخته می شود و می توان گفت مرغوب ترین سرامیکی است که می توان برای بدنه خودرو به کار برد. این سرامیک تمامی ویژگی های برتر موجود در دو سرامیک قبلی که بیان شد را دارا می باشد. سرامیک هیبریدی توانایی ایجاد لایه ی مخافظت با قدرت بالا بر روی سطح خودرو را دارد و پوششی که با استفاده از سرامیک هیبریدی بر روی سطح خودرو به وجود می آید بسیار سخت بوده و به طور کامل از بدنه ی خودرو در برابر عوامل مخرب محافظت می کند.

کسب اطلاعات بیشتر: بهترین برند نانو سرامیک خودرو کدام است.

مزایای روکش سرامیکی خودرو

مزایا و معایب نانو سرامیک خودرو

مزایا و معایب نانو سرامیک خودرو

نوبت به بیان مزایا و معایب نانو سرامیک خودرو رسیده است. در ابتدا می خواهیم برخی از مزایای روکش سرامیکی خودرور را برای شما بیان کنیم. این مزایا به شرح زیر می باشند.

  • اولین ویژگی برتر سرامیک خودرو، حفاظت از رنگ بدنه خودرو در برابر اکسایش است؛ چرا که مولکول های مایع آن با مولکول های موجود در رنگ خودرو پیوند برقرار می کنند و از ترکیب مولکول های رنگ بدنه با مولکول هوا جلوگیری می کنند
  • مزیت دوم سرامیک خودرو براق و درخشان ماندن رنگ بدنه خودرو است. حتی اگر سالیان دراز از خودرو خود استفاده کنید تغییری در رنگ بدنه خودرو نخواهید دید.
  • سرامیک خودرو بدنه خودرو را در برابر اشعه آفتاب، باران های اسیدی و مواد شیمیایی محافظت می کند. همچنین با وجود سرامیک خودرو دیگر خط و خش بر روی بدنه خودرو شما نمی افتد.
  • خاصیت آبگریزی سرامیک خودرو سبب شده است نظافت آن بسیار ساده تر باشد.

معایب نانو سرامیک خودرو

یکی از رایج ترین سوالات مشتریان در ارتباط با مزایا و معایب نانو سرامیک خودرو می باشد. در این بخش می خواهیم به برخی از معایب این روش نیز بپردازیم. با ما همراه باشید. مزایا و معایب نانو سرامیک خودرو.

زمان بر بودن مراحل سرامیک خودرو: یکی از معایبی این رو دارد، زمان بر بودن تکمیل فرایندهای سرامیک خودرو می باشد. به بیان ساده تر برای اینکه بتوانید بدنه خودرو خود را سرامیکی کنید به زمان زیادی نیاز دارید. مثلا بدنه یک موتورسیکلت حداقل به دو روز زمان نیاز دارد تا به طور کامل سرامیک شود. علت اصلی این مشکل نیز این است که تکمیل فرایندهای آن نیاز به دقت بالایی دارد تا بهترین نتیجه را بتوان از آن کسب کرد.

نیاز به مهارت و تجربه: فردی که قرار است بدنه خودرو را سرامیکی کند می بایست تجربه خاصی در این زمینه داشته باشد تا نتیجه مطلوب را بتوانید دریافت کنید. فردی که خودرو را پوشش دهی سرامیکی می کند باید در زمینه ترکیب مواد شیمیایی و معدنی حرفه ای باشد تا به رنگ اصلی خودرو آسیبی نزند.

نیاز به هزینه بالا: شاید مهم ترین ایراد سرامیک خودرو این است که نیاز به هزینه ی بالایی دارد. دلیل آن هم این است که موادی که برای سرامیک خودرو به کار می رود از قیمت بالایی برخوردار هستند.

چه عواملی بر روی هزینه سرامیک خودرو تاثیرگذارند؟

مزایا و معایب نانو سرامیک خودرو

مزایا و معایب نانو سرامیک خودرو

در بخش های پیشین در مورد مزایا و معایب نانو سرامیک خودرو به بحث و بررسی پرداختیم. حال می خواهیم بدانیم چه عواملی بر روی هزینه سرامیک خودرو تاثیرگذارند. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مدل ماشین: اولین عامل موثر بر قیمت نانو سرامیک خودرو مدل ماشین است. به طور مثال اگر خودرو شما لوکس و خارجی باشد خدمات ویژه ای برای آن ارائه می گردد.

نوع مواد نانو سرامیک: قیمت مواد نانو سرامیکی با یکدیگر متفاوت است. در بخش های پیشین هم در مورد انواع سرامیک خودرو صحبت شد که هریک قیمت متفاوتی دارد.

تعداد لایه های ایجاد شده برای پوشش نانو سرامیک: تعداد لایه هایی که برای ایجاد پوشش نانو سرامیک خودرو به کار می رود تاثیر مستقیمی بر روی قیمت آن دارد.

برای دریافت قیمت نانو سرامیک خودرو می توانید با متخصصین کارنفیکس در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *